Eenvoudig een redirect test aanmaken? Dat kan met Google Optimize. De nieuwe gratis optimalisatie dienst van Google helpt je eenvoudig verschillende scenario’s op je site te testen.

Een redirect-test werkt eenvoudig. Je maakt 2 (of meer) pagina’s aan die elkaar kunnen vervangen. Vooraf bepaal je een doel: wil je de bounce verlagen, meer omzet of meer bezochte pagina’s op je site? Dit doel helpt je om objectief te toetsen welke pagina het meest effectief is.

Na het bedenken van de test is het tijd voor de uitvoering. In Google Optimize voer je in het redirect experiment de urls in van de pagina’s die je wilt testen. En je geeft aan op welke doelstellingen getoetst moet worden. De optimalisatie dienst neemt je daarna het verdere werk uit handen.

Celine Berends van Diversions.nl heeft in een korte video op een rij gezet hoe het precies werkt. Veel kijkplezier!


    2 replies to "Redirect Experiment aanmaken in Google Optimize"

    • Neha Kiran Patel

      What do you do with the other URLs after selecting a winner?

    • Tom van den Broek

      Duidelijke uitleg, bedankt!

Leave a Reply

Your email address will not be published.